divendres, 21 d’octubre del 2016

I si al final de tot tampoc no trobes descans?

Memorias de un cadáver
Autor: Santi Baró
Edició: SM, 2016
Pàgines: 104
ISBN: 9788467590586
Edat: a partir de 13 anys
Nota: ♥♥♥♥
Preu: 8,85€

Avui us recomano una novel·la amb un inici tan inquietant i trepidant que l’autor ens capbussa en una història intensa, breu i complexa com ho són els sentiments humans i la mateixa vida.

La Bela pateix molt i se sent incompresa per la seva família, pels amics i, fins i tot pels desconeguts. No pot més, la seva vida no té cap sentit. I decideix posar-hi acabant amb ella i amb el patiment que no la deixa viure. Ara bé, acabarà tot amb aquesta difícil decisió?

Una mare depressiva, un pare arrogant i masclista carregat de supèrbia i una germana perfecta, bonica, intel·ligent, amb èxit, vaja, un exemple a seguir. Tot plegat, una suma massa feixuga per la protagonista d’aquest relat, una pressió insuportable.

La vaig escriure a raig diu el Santi i, la veritat és que jo vaig tenir la mateixa sensació durant la lectura, no podia deixar-la, és intensa, és potent, té un ritme brutal i a més, passatges com el que descriu el dolor dels pares i els avis davant la mort d’una filla són tan impactants, que l’emoció traspassa violentament les pàgines i sacseja al lector.

M’encanta com la connexió que les germanes no han tingut en vida, esclata com un coet amb la mort unint-les més del que mai ho han estat. Això i tota la novel·la ens fa pensar en les absurdes prioritats que ens marquem sovint a la vida, donant importància a coses que potser no la tenen i, com permetem que la interpretació que fem de certes actituds o sentiments ens impedeixen copsar el sentit real de les mateixes, provocant que petits malentesos esdevinguin grans boles de neu, del tot imparables.

Estic convençuda que un debat amb joves que hagin llegit aquesta novel·la ha de ser d’allò més interessant, jo no penso perdre la ocasió de fer-ho amb els participants del club de lectura juvenil. Sovint, les seves opinions i reflexions em deixen astorada i ben segur que aquest Memorias de un cadàver generarà una tertúlia fascinant!

Santi Baró (Olesa de Montserrat, 1965). De ben jove es va adonar que el taller de joieria familiar no era el futur que desitjava. Es va dedicar de ple a la literatura i ha guanyat molts premis, d'entre els quals destaca el Gran Angular (dos cops), el Barcanova o el Joaquim Ruyra. I ho he de reconèixer, és un dels meus autors de juvenil preferits!

Comença a llegir ara


Sílvia Cantos

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada