dimarts, 13 de gener del 2015

Ressenya El misterio de mi familia


Títol: El misterio de mi familia
Autor: Anna Manso
Il·lustrador: Susana del Baño
Edició: Beascoa, 2014
Pàgines: 48
ISBN: 9788448841799
Edat: de 7 a 10 anys
Nota: ♥♥♥♥


Avui us recomano un àlbum il·lustrat perfecte per riure una estona i ajudar als petits de casa a entendre les, sovint, complicades relacions de parentesc.

Jo sola vaig resoldre un misteri d’allò més misteriós, el misteri de la meva família! Tot va començar quan els avis van venir de visita. El pare els donà un petó i va dir quelcom que em va deixar estupefacta:
-Hola mama.  Hola papa.


MAMA? PAPA? L’àvia és la mare del papa? I l’avi és el pare del papa? Quin misteri! vaig pensar. I vaig posar-me a investigar. Equipada amb la meva lupa vaig trobar les fotos de quan el pare era petit. Sabeu qui estava amb aquell bebè que és el meu pare? Doncs la meva àvia, tot i que estava molt més jove... Era veritat! Havia descobert un misteri! Però encara hi havia més.

Quan ens endinsem en aquella divertida (i terrorífica) etapa en la qual els més petits ho volen saber tot i, sembla que tooootes les seves frases comencen invariablement amb un “Per què...?” Encadenant preguntes una rere l’altra fins a l’infinit, esprement els coneixements i la imaginació dels seus soferts pares, entre moltes altres sempre hi apareixen qüestions familiars i, donar resposta a qui és el pare de la mare, o bé la filla del germà del pare respecte a mi és cosa fàcil... però quan comencem a pujar branques dins dels arbres genealògics, no sé vosaltres, però jo, tot sovint em perdo!

I a què ve tot això? Doncs que l’Anna Manso m’ha fet immensament feliç escrivint aquesta història, perquè d’una manera senzilla i planera explica les relacions de parentesc i a més, ho fa amb el seu habitual estil desenfadat i divertit que enganxa als lectors i els fa passar una bona estona llegint. A més les il·lustracions treballades amb la tècnica del collage i llapis obra de Susana del Baño, estan totalment en sintonia amb el text, aconseguint un fantàstic efecte de conjunt.

Per als més valents, al final del llibre trobareu un arbre per omplir amb els vostres parents, i no s’hi val quedar-se amb els pares, avis i oncles, no, no, pregunteu, investigueu i aneu pujant branques, a veure fins on sou capaços d’arribar! 

Sílvia Cantos!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada