dimecres, 31 de juliol del 2013

Ressenya El Che Guevara viu al setè

Títol: El Che Guevara viu al setè
Autor: Bertrand Solet
Il·lustrador: Nono K
Traductor: Pere Comellas
Edició: Takatuka, 2013
Pàgines: 64
ISBN: 9788492696918
Edat: de 9 a 11 anys
Nota: ♥♥♥♥♥



Avui us recomano una lectura fantàstica per joves lectors, una narració sobre valors tan importants com la justícia, la solidaritat i l’amistat i al mateix temps, una senzilla introducció a la figura del Che Guevara.

«La millor qualitat de l’ésser humà és que qualsevol injustícia li faci mal al cor.»

En Paulo, la Granota i en Vincent viuen en un barri de Marsella. Un dia es troben amb tres trinxeraires d'un altre barri, els dolents, als quals la Granota no pot ni veure. Amenaçadors, barren el pas al Germà Gran però ell els adverteix: «El Che Guevara és amic meu, i viu aquí, al setè». Però, qui és aquest Che Guevara? Intrigats, tots tres amics van a trobar aquest misteriós desconegut...

Vivim en un món on la injustícia és present al menú de cada dia, és per això que trobo de cabdal importància que els nens i joves en siguin conscients, lectures com aquesta faciliten aquesta tasca gràcies a la seva magnífica narració, l’autor aconsegueix remoure la consciència del lector. Un títol perfecte per un club de lectura infantil, jo ja el tinc anotat per la propera tardor debatre’l amb els meus joves lectors i comprovar “in situ” com reaccionen davant aquesta lectura, em refermo una vegada més en la idea que les històries, les bones històries que s’escriuen per a nens i joves són una eina imprescindible per a modelar la seva percepció, a més estic convençuda que després de llegir aquest llibre, més d’un lector tindrà curiositat per conèixer la història del Che, i no em negareu que aquesta és una magnífica inspiració per als joves.

«El Che Guevara no és només un home sinó una idea, una immensa esperança. Per això tants joves porten a la samarreta la seva imatge, perquè comparteixen aquest somni, d’una manera o d’una altra: una altra vida, persones millors...»


Sílvia Cantos

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada